Så skete det igen – 20 minutter i kedsomhedens tegn!
Kommer lige fra et
arrangement med både helt store og mellemstore virksomheder, der skulle præsentere
sig selv på en større scene.
Og her undrer det mig, at de
fleste virksomheder har specialister til at udvikle, sælge, lede,
organisere, administrere, lave sund frokost og gøre rent -
men ikke har folk, der er lige så specialiserede til at
præsentere virksomheden.
Fordi man er et unikum til udvikling, salg eller ledelse – er
man ikke nødvendigvis en guldrandet og inspirerende præsentatør.
I dag bliver de mennesker, der performer udadtil, opfattet som repræsentanter
for virksomhedens brand og succes på markedet – så det er et farligt sted at
gamble, hvis man ikke har en super m/k på podiet. Omvendt kan en dygtig
formidler skabe store værdier for virksomheden.
De færreste – af selv de
dygtigste medarbejdere - er dedikerede performere fra naturens side. – Men der
kan arbejdes med performancedelen hos den enkelte, så den bliver et aktiv for
virksomheden på linje med f.eks. udviklingsafdelingen.
Dernæst bør man vel også som
virksomhed tage det hensyn, at de sagesløse deltagere, der har valgt at ofre
deres tid på at se og lytte - ikke tænker:
Nu har jeg endnu engang spildt 20 minutter på et irrelevant indlæg!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar